De eerste afrikaanse dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Stefan Nieuwland - WaarBenJij.nu De eerste afrikaanse dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Stefan Nieuwland - WaarBenJij.nu

De eerste afrikaanse dag

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

31 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar zit je dan, op weg naar het volgende avontuur… naast een zwetende Duitser. Er komt een omroep: “wegens technische problemen zal de airco pas aangaan als de motoren worden gestart. Excuus voor het ongemak”. Zo begint dan mijn volgende reis. Op weg naar Johannesburg via Frankfurt. Vanaf de Duitse luchthaven gaat het trouwens een stuk beter. Lekkere ruime stoelen en ik heb geluk, een plaats bij het raam en niemand naast me!
Gedurende de 11 uur durende vlucht heb ik mooi een filmpje kunnen kijken en ook nog eens een beetje kunnen slapen.

Eenmaal door de paspoort controle heen (ging niet helemaal soepel met ‘internship visa’) komt ook mijn koffer nog eens goed aan. Inmiddels heb ik ook mijn huisgenoten leren kennen en wat anderen die naar Johannesburg gaan. Buiten bellen we “Jan de Shuttleman” op. Maar Jan is nog helemaal niet in de buurt. Wij gaan alvast geld pinnen en een simkaartje regelen. Jan is er nog steeds niet. Een uur na afspraak komt Jan dan aan… met een veelste kleine auto. Een aantal van ons moet wachten. Na weer een uur komt er dan eindelijk ook iemand om mij mee te nemen. Zo gaat dat dus hier.

De rest van de dag hebben we gebruikt om elkaar beter te leren kennen, alle sleutels en beveiligingsmaatregelen leren begrijpen en ook nog om lekker verkoeling te zoeken in het zwembad in de tuin. Behoorlijke verkoeling want het water was erg koud. Ik zit hier in een huis met 4 andere jongens en een Duits meisje die over 2 weken vertrekt.

Later hebben we boodschappen gedaan en ’s avonds zijn we lekker aan het braaien (BBQen) gegaan. Al met al een interessante eerste dag.

Zaterdag zijn we verder gegaan met wat verkenningswerk. ’s Avonds zijn we even naar het centrum van Hatfield (1 van de wijken hier) geweest. Verbazingwekkend veel leuke dames hier! Word nog leuk dus. Maandag eerste werkdag..

Groetjes uit Afrika

  • 31 Augustus 2008 - 12:20

    L. Bouma:

    hoi stefan
    je brieven gelezen, is wel grappig, ik tik jou mail om 14.15 en zie dat jij om dezelfde tijd daar in pretoria hebt zitten typen. Vraag me alleen af lopen jullie voor of achter in tijd??
    ik bedoel vergeleken met de ned. tijd natuurlijk.
    Succes met je eerste werkdag en het grote avontuur om daar stage te lopen. groeten Lucie Bouma

  • 31 Augustus 2008 - 12:53

    Mum:

    Hi darling,

    So good to hear from you! Keep thinking of you and wondering what you're doing. Sounds like you have good house-mates and I expect you'll have lots of fun together.

    Is the pool big enough to swim in or just freeze in?

    Speak to you very soon on skype, I hope, as I want to hear much more :)

    All my love, mums xx

  • 31 Augustus 2008 - 16:42

    Nats:

    hey steef!
    leuk om van je eerste dag te horen!
    Jmmr van de vliegreis. maarja, je hebt wel lkkr kunnen slapen en film gekeken:)
    Hopelijk horen we snel meer van je!

    K begin morgen met school.
    Best spannend..
    ben benieuwd hoe die NOnner is:P

    Nog heeel veel succes daar!
    Enuh,, Have Fun!!

    Big kiss and hug,
    Hamsterhoofd.

  • 01 September 2008 - 08:30

    Moks:

    Hey steef,
    Haha, zit nu op kantoor.. Dit is ook mijn eerste werkdag en ja mijn baas is weg dus kan jou ff een berichtje typen.

    Ik hoop echt dat je het leuk daar gaat hebben.... Maar ja met die interessante dames gaat het misschien wel lukken toch....

    Hoop jou snel weer te spreken en doe je een beetje voorzichtig daar

    tot snel

    x
    mok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2008

waarbenjij.nu? ik ben op www.stefannieuwland.nl!

02 September 2008

Tubecon, het begin

31 Augustus 2008

De eerste afrikaanse dag

28 Augustus 2008

Weer op weg

07 Juli 2008

Buitenlands avontuur voorbij.. what's next?
Stefan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 11250

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: